2011. május 26., csütörtök

Ma kapatam őket...mitévő legyek?

Ma délelőtt a nagybátyám meglátogatott, és hozta az általa beígért fonalakat. Még telefonon egy hete megkérdezték, hogy elfogadnék e néhány fonalat, az anyósáé volt, és nem tudnak mit kezdeni vele. Mondtam neki, hát természetesen, ha nincs rá szükség miért ne...no hát gondoltam ez a "néhány" fonal még csak elfér. Meglepetésemre, ma mikor kinyitottam az ajtót egy rekesszel a kezében bevonult a lakásba és képzeljétek ezt hozta nekem....
Szóhoz sem jutottam a mennyiségtől...:O
Szóval az életem 30 éve alatt nem sokat hímeztem perlé fonallal, és nem is nagyon volt nekem ilyen, és láss csodát, most 3 zacskó perlé fonal boldog tulajdonosa lettem, jaj bocsánat 4 zacskó....a melírozottak nagyon tetszenek. De mit fogok én ezekkel kezdeni, hisz kalocsait nem tudok hímezni, meg nem is tetszik...szóval szerintetek ezt fel lehet használni keresztszemes hímzésre is? Próbálta már valaki? mert én még soha...
Aztán tovább gondolkodtam...és arra gondoltam, hogy lehet hogy horgolásra fel lehetne használni..... horgolós lányok mi a véleményetek erről?
Most már csak egy probléma van, nem nagyon tudok horgolni, csak alap dolgokat...szóval itt az ideje lehet, hogy megtanuljak horgolni?
SOS lányok segítsetek....boldog tulajdonos vagyok, csak éppen tehetetlen pillanatnyilag :)

16 megjegyzés:

  1. Keresztszemesre nem igazán, én próbáltam, nem rossz, de mivel csak egy szállal tudsz vele hímezni a vastagsága miatt, ezért nem fed rendesen.

    Viszont hardangerezni lehet vele :)

    VálaszTörlés
  2. Szóval hardenger, na itt van még egy dolog amit meg kell tanulnom :) köszönöm lányok

    VálaszTörlés
  3. Hoprgolni is tudsz! Apró pici virágokat csináltam, nagyon vékony tűvel (okosabban megmondják, hányassal), pici hajcsatokat csináltam belőle.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon egyszerű, mutatós virág:
    1. kör - 8 egyrhp
    2. kör - egy szembe 3 egyrhp, utána 3 láncszem (így lesz 8 csokor és 8 ív)
    3 kör - minden ívbe 7-9 rövidpálca (amennyi neked tetszik) az íveket ugord át.

    VálaszTörlés
  5. Én is abból horgoltam a pillangókat. 2,5-es pici tűvel. Hímezni meg kis lyukú anyagra lehet vele. Petráék a suliban ezzel szoktak és tök jó

    VálaszTörlés
  6. Köszi lányok a jótanácsokat, látom jó helyre jöttem érdeklődni mi legyen :)

    VálaszTörlés
  7. Sokat hímeztem velük, s nagyobb munkánál (amit bespricolsz s vasalni fogsz majd) csinálj egy darabka anyagon színpróbát!!! s.lila, közép csúnya sárga ami fogott nekem, meg a seszínű kék.
    S persze mutizzzz majd :)))

    VálaszTörlés
  8. Én nagggggyon régen, bizony az első keresztszemeseimet ilyen fonallal hímeztem, igaz ugyan, hogy egy színű volt, régi magyar motívummal. Szerintem teljesen jó ilyesmire is, autentikus lett... majd teszek fel fotót! És bizony a hardangerre is jó ... horgolásra én egy kicsit sprődnek találom....

    VálaszTörlés
  9. Tényleg,a nagymamám is ilyennel hímezte anno a xszemes népi terítőit:-) Kongréra!:-)
    Én még anno hímeztem egy kalocsait,megtetszett a sok színes virág,de a végére már nem is tetszett,így félig hímeztem meg.Persze akkor 10 éves voltam.....

    VálaszTörlés
  10. óóóóóóóóóóó! :-D egyszereű laposhímzést nem szereted? egyszerű kis körvonal minták?

    VálaszTörlés
  11. Még az is eszembe jutott,hogy a fonallal megegyező színű anyagra monogrammot is hímezhetsz,mondjuk egy párnára,laposöltéssel,vagy ilyesmit:-)

    VálaszTörlés
  12. jujj lányok tök jó ötletekkel láttok itt el engem, azt hiszem elindult valami
    ez a monogrammos dolog tetszik Emő, és valóban jól nézne ki főleg a melírozottal összekombinálva
    köszönöm szépen mindenkinek :)

    VálaszTörlés
  13. Szia! Gyönyörűek a fonalaid! Én is anno perlével kezdtem a keresztszemest, aztán mannamari felvilágosított, h hát szép.... de.... :) Én pl. virágokat horgoltam belőlük, két szállal, meg mobiltartó tokot is.
    http://vizsihajni.multiply.com/journal/item/16
    A következő képen a virágos kép anyukámnak gyöngyperlével készült és alatta a horgolt mobiltok is.
    http://vizsihajni.multiply.com/journal/item/7/7
    Ha két színt kombinálsz pl: sárgát+kéket annál mutatósabb lesz a végeredmény.
    A lehetőségek száma végtelen... :)
    Sol sikert, aztán fényképezz!

    VálaszTörlés
  14. Woww, ez nem kevés!
    Horgolásra igen, xszemre nem, de látom, ezzel nem mondtam újat :)))

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm szépen lányok a rengeteg ötletet, nem is tudom most már mibe kezdjek, de szerintem lesz alkalmam kipróbálni mindenfélét, hála nektek :) Valóban szépek amiket alkottatok ezekkel a fonalakkal, kedvet is kaptam hozzá :)

    VálaszTörlés